onsdag 9 februari 2011

En strålande onsdag

Efter en natt med en underbar liten kille som ville gå upp vid tretiden i natt, så var jag rätt mör när det var dags att kliva upp strax före sex. Inte trodde jag att dagen skulle bli så bra som den blev.

Vår granne Lisa kom över med Judith och vi åt sopplunch och tog sedan en powerwalk i det vackra vädret och njöt av det underbara stället som vi båda valt att bo på. Att få bo så nära sjö och hav är underbart, även under vintern. Sen var det hem och plocka undan lite och packa för att åka och hämta Oliv, sedan åkte vi och handlade presenter inför helgens kalas. Vi avslutade med middag på café, vi hade såååå mysigt och båda barnen var nöjda och glada. Sen begav vi oss hemåt för prinsesslek innan Edward nattades vid halvsju. Stora tjejen sov sedan strax efter nitton, så nu har jag lite ensamtid vid datorn. Maken är ute på galej med jobbet på F12 (ja jag är avis!).

Sitter nu och grunnar över hur jag ska göra med förskolan för mina barn - byta eller inte! Behöver experthjälp, ska ringa Mirja strax och få det.

Har ännu inte fått till det med layouten och bilder. Har tänkt att visa mina nya tillskott i garderoben... men det får vänta.

Vill även berätta att jag kommit igång med träningen ordentligt nu. Jag försöker att springa varannan dag och de dagar jag inte springer tar jag en powerwalk. Mitt mål är att gå ner fem kilo till Thailand och har nu lyckats bli av med två... tre återstår alltså. Men det känns lugnt, det är fem veckor kvar. Men på midjemåttet märks det mer, minskat med åtta centimeter. Tänkte rapportera status på detta varje onsdag från och med nu.

Om några veckor ska M och jag gå ut och äta med hans bror och fru... försöker hitta bästa restaurangen men det är fullt på de flesta ställen som jag kollat... så i morgon blir det att hitta på lite nya tips.

Nu ska jag försöka stänga av datorn och hoppas att jag i morgon kan få hjälp av min kärlek att fixa till layouten.

Puss och sov gott i natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar