söndag 13 februari 2011

Kalas och söndagsfix

Tidig morgon för mig - Magnus tur att sova. Jag är inte så road att gå upp och leka före kl sex... men vad gör man när man har världens goaste lillis som vill upp då. Jo, man går upp och leker tittut, sjunger en stund och gosar i soffan... Denna tid är kort, jag vet - men oj så trött man är.

Oliv och jag for sedan i väg på kalas på Barnkulan i Orminge C. Ett toppenfräscht mindre lekland där Olivias förskolekompis Wilma hade kalas. Det var fullt ös på alla prinsessor och riddare. Söta söta barn med mycket spring och vilja i kropparna. Efter två timmars aktiv lek med pannakakor, glass och godispåse åkte vi hem igen och då hade vi fått besök av mamma och pappa. Vi fikade och tog sedan en promenad i solskenet. Det är så mysigt att ha dom här hos oss, ibland undrar jag varför vi bor så långt i från dom... Får se om vi förflyttar oss närmare om några år. Men det är svårt, vi trivs så bra här. Men känslorna drar oss närmare dom tillslut tror jag... en kompromiss... Mälarhöjden... Ja vi får se vad som händer. Nu lever jag i dag och njuter av att bo här, och det är ju bara 45 minuters bilresa. Det är kort om man jämför med 4 timmar till Magnus föräldrar. Så vi ser det på det viset tillsvidare.

Olivia var i alla fall superglad över att få tid med sin mormor och morfar. Hennes morfar brukar få förhandla sig till extra kramar, men i dag kom de i överflöd. Åh så stolt han blev, det värmer i mitt hjärta!

Middagen åt vi sedan bara vår lilla familj, vi åt köttfärsröra med bacon och pasta. Ett recept från matplatsen. Det är supergott, jag valde bort pastan och åt en omelett till. Känns inte som om jag ätit så bra i helgen, nu är den över och då är det dags att äta nyttigt igen. Motionen uteblev i helgen, men jag har ändå hunnit med två löparrundor och tre powerwalks denna vecka och det får jag var nöjd med.

I morgon är det Alla hjärtans dag. Får se hur jag ska ta hand om mina käraste i morgon...

Nu ska det vikas tvätt!

Sen hoppas jag på en god natt sömn och att jag inte behöver gå upp före klockan sex!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar