torsdag 10 februari 2011

Jag älskar överraskningar!

I morse stannade M hemma tills Olivia skulle till förskolan. Det innebar att jag fick sova lite extra - helt underbart. Jag visste inte detta innan så det blev en glad överraskning i morse när Edward ville kliva upp strax före sex. Då hade han varit vaken till och från sedan klockan fyra... och jag var så trött. Så tack underbara älskling för det!

Sen var det en sväng till bilverkstaden, måste fixa skadorna jag orsakade innan jul. De var så hjälpsamma och trevliga så det gick smidigt.

Åkte hem och tömde brevlådan. Då låg det två paket där. Ett innehöll bilder som jag beställde för bara två dagar sedan. Jättefina bilder på E som duktiga Therese tagit. Det andra innehöll fina nya kläder från Kina som har Mammaglad.com. Hon har även börjat sälja barnkläder nu och E fick en ny uppsättning fina kläder. Tusen tack fina Kina för ännu en fin överraskning!!!

Kina har även lovat att hjälpa mig att fixa till denna sida så att den blir som jag vill. Hon är proffs på detta! Det ska bli så spännande att göra i ordning och komma igång på allvar med denna blogg. Mitt mål är att den ska vara klar tills vi åker till Thailand den 17e mars så jag kan ge regelbundna semesterberättelser för våra nära och kära. Så i samband med det kommer jag att berätta för alla.

Nu ringde min vän Therese som ska komma över till oss. Hon har en son som är en vecka yngre än Edward. Vi ska leka lite och jag ska strax göra i ordning en fruktsallad att bjuda på. De ska flytta hit till Nacka i slutet av februari, det ska bli så roligt att få en av mina barndomsvänner nära mig.

Jag håller på att göra en prioriteringslista av vad som ska inhandlas till hemmet. Jag vill köpa ALLT på en gång, men det går ju tyvärr inte. Så jag tror att mina närmsta uppdateringar kommer att bli följande:

Byrå till hall (Asplunds snö)
Matbord (vet ännu inte vilket)
Matstolar (Sjuan)
Kökslampa (Secto design, Victo)
Kuddar till soffan (åh behöver tips här... vet inte vad som blir fint)

Hoppas kunna göra detta under våren, har dock inte förhandlat klart med M ännu om allt. Men det ska göras i helgen.

Nu vill Edward leka med mig.

Ha en underbar dag.

Kram
C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar