torsdag 24 mars 2011

Molnigt...

Det har varit molnigt några dagar, men det är ju helt perfekt för vår familj eftersom alla ska vara försiktiga i solen. Vi har verkligen avslappnad semester och tar dagen som den kommer. Igår var vi på stranden och hyrde en stor solsäng. Tyvärr var Edward så hängig då, så Magnus och han fick gå till hotellrummet i stället. I dag mår han mycket bättre. Han har fått både antibiotika och slemlösande medicin, så snart är han förhoppningsvis tillbaka till sitt vanliga jag. Vi har träffat en familj som har en treåring och de var med oss på stranden, Olivia och deras dotter lekte hela tiden. Då kunde jag passa på att ligga och njuta av en skön solsäng helt själv och jag fick uppfriskande eucalyptus-handdukar att badda ansiktet med. Lyx lyx!









Det är show på hotellet varje kväll och Olivia älskar det! Men när vi igår skulle äta middag på stranden så fick vi avnjuta en alldeles egen show på vår egen terass. Det bjöds både på sång och dans av en alldeles underbar Sara Verja, som hon numera kallar sig.


Middagen nere på stranden var så mysig. Olivia tyckte det var härligt att kunna springa på stranden och doppa fötterna i vattnet och Edward sov. Tyvärr fick jag inte till några bilder på hur vackert det var... bilderna blir så här (första bilden), vet du Kinis hur jag ska göra för att få till bilderna?








Det är lunchtid här i Kamala och vi är alla på hotellrummet, Edward sover, Olivia ser på film och föräldrarna läser böcker. I kväll ska vi åka in till Patong för middag med våra vänner hemifrån. Det blir mysigt att träffa dom och höra hur de haft det. Jag hoppas även få till lite shopping.

3 kommentarer:

  1. Härligt syrran att ni har de bra...
    Och de är ju tur att du uppskattar lite moln heheh.
    Kram på er alla..

    SvaraRadera
  2. Nu väntar jag på att få se och höra Sara Verja på hemma scenen.Hoppas att alla nu är friska.
    Lite sol har även visat sig i Nykvarn.

    SvaraRadera
  3. Hej Cillis! När man är ovan är det svårt att ta bra bilder med egna inställnignar när det inte finns tillräckligt med ljus. Du kan alltid prova olika inställningar med bländare och slutartid, men jag skulle köra automatiskt och låta kameran bestämma i de där fallen. Blixt kan du ju välja bort ändå om du inte vill ha det. Vad härligt det ser ut!

    SvaraRadera