torsdag 3 mars 2011

Snart helg

Dagen har gått av bara farten. Vaken tidigt och sen alla morgonbestyr, efter jag lämnat O på förskolan blev det ett läkarbesök. Kom hem och städade lite och sen kom Tessan och Caspian på lunch och lek. Så härligt att ha en av mina barndomsvänner i närheten. De flyttade in i sin lägenhet i Saltängen i tisdags. Så nu kan vi ses oftare, mysigt!

Efter hämtning på förskolan blev det lek i parken innan vi åkte hem. O ville leka med sin kompis som bor granne med oss, men de hade andra planer. Mitt tålamod sattes då på prov eftersom hennes värld gick under. Men efter många tårar så kom vi överens om att lägga lite pärlplattor, så var min glada fina dotter tillbaka igen - det var skönt.

I morgon får vi besök av mina kära svärföräldrar, det blir mysigt! O längtar så hon håller på att spricka. Jag ska tyvärr iväg på lördag så jag får njuta av dom lite mindre denna gång... För på lördag har jag och mina vänner en tjejträff inplanerad sedan länge, vi ska ses och bara gå och fika och laga mat tillsammans och massor av tid att prata med varandra. E hänger nog med några timmar på dagen, så får han tanka lite då, så klarar han kvällen med mat, gröt och sin pappa. Känns som om detta kommer att bli en bra helg.

Så var det kuddarna som nu intagit sin plats i soffan. Vet inte vad jag tycker, men det känns varmare och mysigare med dom. Jag tycker att de blir finare varje gång jag tittar på dom. Mina fina barn ville såklart vara med, O syns väl men missa inte E ;).

Ska nu alldeles strax gå och knyta mig så jag får sova några timmar innan lillprinsen vaknar.

Sov gott.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar